10 supplement Shaklee paling sesuai dicadangkan untuk pesakit/ usaha pencegahan kanser


Kanser bukan lagi penyakit asing di Malaysia. Dulu memang jarang-jarang dengar orang kita ni ada kanser. Sekarang tidak lagi... Malaysia dah jadi negara ketiga tertinggi mencatatkan kematian di dunia akibat kanser. Kementerian Kesihatan merekodkan lebih 21 ribu kes kanser baru setiap tahun dan dianggarkan 1 dari 4 orang juta penduduk Malaysia akan dapat kanser sebelum usia 75 tahun. Kanser tidak semestinya menyebabkan kematian. Kebanyakan kanser boleh dirawat jika dikesan awal.

Langkah pencegahan dan pemulihan


Ada banyak langkah-langkah yang boleh kita ambil untuk pencegahan. (Boleh baca di sini untuk tanda-tanda awal kanser serta pencegahannya.) Dengan produk Shaklee, kita boleh juga jadikan ia sebagai salah satu usaha mencegah dan membantu kesihatan yang lebih baik (bagi pesakit kanser). Berikut disenaraikan 10 supplement yang disyorkan untuk pesakit kanser dan mereka yang ingin mengambil langkah pencegahan : 

1. Vivix 

Minuman botani unik ini mengandungi resveratrol mempunyai kesan anti-kanser dan anti-radang serta boleh membantutkan pencambahan sel kanser dalam badan manusia. Ketahui maklumat lebih lanjut mengenai vivix di sini

Banyak testimoni mengenai produk ini dalam membantu pesakit kanser seperti kisah Megan dari US ini

2. NutriFeron

Nutriferon merupakan satu-satunya makanan tambahan penggalak inteferon semulajadi di dunia. Interferon sintetik yang digunakan dalam rawatan kanser adalah sangat mahal dan beri kesan sampingan negatif di masa akan datang. Interferon bantu tingkat daya tahan badan, mampu hentikan pertumbuhan tumor.

3. Vita-E Complex

Vitamin E memang telah dikenali sebagai antioksida yang kuat. Kajian pada 2007 yang dilaporkan dalam sebuah jurnal di Arab Saudi mendapati, pengambilan vitamin E boleh mengurangkan risiko kanser prostate di kalangan lelaki.Vita-E Shaklee adalah berbeza dengan makanan tambahan vitamin E lain kerana ia diadun dari minyak semulajadi tumbuhan dan diperkaya dengan selenium dan ekstrak biji anggur. Satu hidangan Vita-E Complex lengkap dengan 400IU Vitamin E, 65mcg selenium dan 39.4mcg eksrak biji anggur yang kesemuanya membantu dalam meningkatkan kuasa antioksida dalam badan kita.

4. Sustainable Release Vita-C

Sesetengah rawatan menggunakan dos vitamin C yang tinggi sehingga 10,000mg/ hari untuk melawan penyakit. Vitamin C merangsang penghasilan sel darah putih dan meningkatkan peluang sel lain dihasilkan semula tanpa kerosakan. Kanser berasal dari sel biasa yang rosak semasa dihasilkan. 
5. Carotomax 

Mengandungi 6 jenis karotenoid iaitu Alpha-Carotene, Beta-Carotene, Lycopene, Astaxanthin, Lutein dan Zeaxanthin. Kesemuanya penting dalam kesihatan membran mukosa, kulit, mata, membantu penyembuhan tisu rosak dan bersifat antioksidan melawan radikal bebas. Memainkan peranan dalam pencegahan kanser payudara, ovari, prostat, usus dan serviks. 

6. Vita-Lea Iron Formula 

Multivitamin dan multimineral perlu mencukupi bagi pesakit kanser melalui proses pemulihan yang berkesan. Kebanyakan pesakit biasa mengalami masalah selera atau sensitiviti terhadap makanan tertentu yang boleh menyebabkan ketidak seimbangan nutrisi dalam badan.

7. DTX Complex 

Produk ini berfungsi sebagai tonik yang juga membantu menyahtoksin hati. Penggunaan ubat-ubatan dalam rawatan kanser memberi kesan negatif kepada fungsi hati sedangkan pada tahap ini, pesakit kanser sangat memerlukan hati yang sihat kerana hati membersihkan darah dari bahan cemar termasuk penyebab penyakit. 

Ramai pesakit kanser menemui ajal bukan disebabkan kanser itu sendiri, tetapi kesan ubatan kimia yang digunakan. 


8. ESP Protein Isolates 

Menggantikan protein haiwan dengan protein tumbuhan adalah salah satu cara membantu pesakit kanser. Protein tumbuhan lbih mudah dihadam dan tidak berisiko dicemari antibiotik atau ubatan. 

ESP terbukti membekalkan tenaga yang berpanjangan, sesuai untuk mereka yang di dalam proses pemulihan penyakit. 

9. Alfalfa Complex 

Membantu meningkatkan kealkalian tubuh. Sel kanser tidak tumbuh atau membesar dalam persekitaran alkali. Ia perlahan-lahan akan menghentikan pertumbuhan sel kanser.

10. Performance Orange 

Minuman rehidrasi yang membantu mengelak kehilangan air dalam badan dengan cepat. Secara umumnya, orang yang sedang sakit tidak boleh kehilangan air dengan cepat kerana proses pemulihan memerlukan air mencukupi dalam badan. Kekurangan air akan mengakibatkan kelesuan dan gangguan pada perjalanan sistem normal badan. 


** PRODUK BONUS : Get Clean Home & Water Pitcher. 

 Menggantikan penggunaan detergen yang mengandungi bahan kimia bahaya serta bertoksik di rumah dapat menjadikan persekitaran pesakit lebih sihat. Air minuman setelah ditapis dengan penapis Get Clean juga lebih selamat diminum kerana bebas dari logam berat dan mempunyai pH alkali yang sangat digalakkan kepada pesakit kanser.
Get Clean Water Pitcher
Pencuci serbaguna, pencuci pinggan, pelembut dan pencuci fabrik

Walaupun buat masa ini kita mungkin tidak diuji dengan penyakit kanser (minta dijauhkan), tidak salah jika kita cuba tingkatkan sistem tahan badan disamping mengelakkan faktor risiko kanser. Jika telah didiagnos mengidap kanser, tidak salah untuk ikhtiar juga dengan suplemen untuk membantu proses pemulihan. Insya Allah, semoga kita semua diberi kesihatan yang baik.

Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut dan pesanan. 

ZETI HAFIZA ZAKARIA
+60199366681 (call/ text)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...