FAQ Set Bersalin @ Set Berpantang Shaklee


Apa itu Set Bersalin @ Berpantang Shaklee?


Set Bersalin atau Set Berpantang Shaklee adalah terdiri dari 4 jenis makanan tambahan berupa vitamin dan mineral utama yang dicadangkan dan sesuai bagi ibu-ibu yang sedang berpantang selepas bersalin. Set ini adalah dicadangkan sebagai inisiatif dari saya sebagai Pengedar Sah Shaklee, dan tidak dijual dalam bentuk set khusus oleh Shaklee

Apa kandungan dalam set ini?


Set ini terdiri dari Vita-Lea Iron Formula, B-Complex, Sustainable Release Vita-C @ Chewable Vita-C dan Zinc Complex. Maklumat dan keterangan lanjut produk adalah seperti di sini

Adakah terdapat pilihan untuk tambahan produk kepada set ini?


Ya. Anda boleh memilih untuk menambah sebarang produk yang diperlukan ke dalam set ini seperti supplemen untuk ibu menyusu, pengurusan berat badan, kecantikan kulit dan sebagainya.

Adakah set ini disertakan dengan produk tradisional berpantang seperti alat bertungku dan bertangas, pilis, param, tapel dan sebagainya?


Tidak. Set ini hanya terdiri dari produk untuk kesihatan ibu selepas bersalin yang diambil secara oral dalam bentuk tablet, kaplet, kapsul atau serbuk untuk dijadikan minuman kesihatan. 

Bilakah masa saya boleh mula mengambil set ini selepas bersalin?


Kesemua jenis produk dicadangkan boleh diambil terus seawal hari pertama berpantang. Malahan kebanyakan darinya selamat diambil ketika merancang kehamilan dan semasa hamil sekalipun.

Saya menyusukan bayi sepenuhnya, adakah produk ini akan memberi kesan sampingan negatif?

Multivitamin, B Complex, Vitamin C dan Zinc adalah antara keperluan ibu menyusu yang mungkin mengalami 'vitamin/ nutrient gap' akibat pemakanan yang tidak seimbang dan keperluan nutrisi yang meningkat. Oleh itu, set ini diyakini tidak mendatangkan kesan negatif tetapi sebaliknya membantu tubuh badan ibu lebih sihat dan bersedia menyusukan bayi.

Anak saya disahkan jaundis (demam kuning), adakah selamat jika saya mengambil set ini?


Selamat. Produk ini tidak memberi apa-apa kesan negatif kepada bayi yang mengalami jaundis

Saya ingin mengambil jamu semasa berpantang, bolehkah saya ambil set ini?


Boleh. Tiada bukti menunjukkan interaksi antara jamu dan supplemen. Walaubagaimanapun sebagai langkah selamat, dicadangkan supaya pengambilan antara keduanya dijarakkan.



Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mengenai produk ini!

ZETI HAFIZA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...