SET BERPANTANG SELEPAS BERSALIN SHAKLEE : Paling laris, hangat dan berbaloi!

Seawal 3 bulan sebelum bersalin, bakal-bakal ibu dah mula buat persiapan untuk menerima kehadiran cahaya mata baru. Malahan ada yang dah buat survey sebaik sahaja disahkan mengandung. Dalam pada sibuk shopping keperluan bayi baru lahir tu, jangan lupa buat persiapan untuk diri sendiri. Banyak juga keperluan lepas bersalin yang perlu disediakan. Antaranya seperti dinyatakan dalam senarai ini. 

Salah satu keperluan paling penting ialah set berpantang selepas bersalin. Sekarang ni, set-set bersalin dijual secara komersial. Ada macam-macam pilihan di pasaran. Samada berpantang secara tradisi atau moden, bersalin normal atau melalui pembendahan.. pastikan anda tak lupa dapatkan makanan tambahan dan vitamin dari Shaklee bagi menyokong keperluan nutrisi ibu berpantang.

Kandungan Set Berpantang (confinement) Shaklee




Set berpantang Shaklee ni memang berbeza kerana ia terdiri dari produk-produk makanan tambahan dan vitamin dalam bentuk tablet. Ia khusus untuk penjagaan kesihatan selepas bersalin. Cadangan produk untuk ibu selepas bersalin dan fungsinya adalah seperti berikut: 

  1. Vita-Lea Iron Formula (Multivitamin dengan zat besi: membantu bantu tambah darah yang hilang semasa bersalin, mengisi kekosongan vitamin dalam badan akibat kawalan pemakanan semasa proses berpantang 
  2. B-Complex : penting untuk metabolisme makanan kepada tenaga, anti-stress, elak kemurungan & stabilkan hormon
  3. Vitamin C : membantu proses penyembuhan luka episoptomi atau caesarean dengan lebih cepat dan bantu proses baiki tisu rosak semasa proses bersalin
  4. Zinc Complex : juga membantu luka cepat sembuh, mengurangkan rambut gugur selepas bersalin dan bantu tingkatkan imun badan
Pilihan tambahan : 
  1. Energisnig Soy Protein : Membantu penyembuhan luka, memberi tenaga kepada ibu, merupakan penggalak susu bagi sesetengah ibu menyusu.
  2. OsteMatrix : Mengisi kekurangan kalsium dalam badan ibu yang menyusu, membantu masalah buasir dan sembelit, meredakan rasa kebas, kejang, sakit-sakit urat saraf dan tubuh badan. 
  3. GLA Complex : membantu pengaturan semula hormon wanita selepas bersalin, membantu kulit lebih cantik.

Siapa yang sesuai menggunakan Set Berpantang ini?


  • Wanita selepas bersalin (dalam pantang) secara normal/ caesarean
  • Wanita selepas keguguran
  • Individu selepas pembedahan
  • Wanita menyusukan anak
  • Wanita telah habis pantang
  • Sesuai untuk ibu-ibu yang melahirkan anak berisiko jaundice @ tidak sesuai/gemar makan jamu/ ubat tradisional
Jangan ragu-ragu untuk berpantang dengan Shaklee. Nantikan testimoni ibu-ibu yang telah mencuba dan FAQ mengenai set ini dalam pos akan datang!


Hubungi saya untuk pesanan dan sebarang pertanyaan berkaitan!

ZETI HAFIZA ZAKARIA
Shaklee Independent
Distributor ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...