TESTIMONI : SUSU PERAHAN MAKIN MERIAH & BADAN LEBIH BERTENAGA DENGAN SET MENYUSU

Kali ini saya nak kongsi pengalaman peribadi bagaimana saya boleh jatuh hati dengan produk Shaklee kesayangan ramai ni.

Panik bila stok susu menyusut


Terus-terang saya katakan, tujuan asal saya mencuba Set Menyusu Shaklee memang untuk meningkatkan kuantiti susu ibu. Setelah bayi berusia 7 bulan, saya mula didatangi haid semula dan kemudian saya terpaksa berjauhan dengannya selama hampir 2 minggu kerana tugas luar kawasan. Akibat kesukaran mengepam secara konsisten semasa di lapangan, kuantiti susu perahan semakin berkurangan. Saya semakin tertekan bila mendapati stok susu perahan sebanyak hampir 600 oz telah hampir habis semasa ketiadaan saya. Saya cuba membaiki keadaan dengan melakukan 'power pumping' dan bercuti untuk bersama bayi bagi merangsang penghasilan susu. Tetapi keadaan tidak banyak berubah, saya cuma mampu memperolehi maksimum 6 oz susu sehari untuk 3 kali sesi perahan di waktu siang. Saya menjadi panik bila bulan puasa menghampiri dan stok susu perahan pula hampir habis. 

Kesan seawal hari pertama


Akhirnya saya mengambil keputusan mencuba Set Menyusu Shaklee setelah membuat sedikit 'research' di internet. Saya amat terkejut dengan hasilnya yang boleh dikatakan cepat. Bayangkan, sesi perahan pertama selepas saya mula mengambil set ini (kira-kira 6 jam sebelum memerah); susu perahan yang diperolehi adalah sebanyak 6 oz berbanding 3 oz pada sesi sebelumnya. Lebih mengujakan bila susu perahan tersebut begitu berlainan dari biasa - lebih pekat, berwarna kuning kehijauan. Hari-hari seterusnya semakin menenangkan dan menggembirakan, pengeluaran susu bertambah sehingga maksimum 12 oz bagi satu sesi perahan. Sesekali saya mengalami bengkak susu bila terlewat memerah, setelah berbulan-bulan tidak melaluinya. 

Selepas bersalin, saya mengalami masalah kebas-kebas dan lenguh-lenguh badan serta kerap kejang kaki di waktu malam. Rambut saya juga banyak gugur sejak melahirkan anak pertama dan semakin banyak selepas anak kedua ini. Stamina badan berkurangan, saya keletihan setiap kali balik kerja dan terus tidur selepas memasak makan malam serta menidurkan anak.

Walaubagaimanapun, perubahan ketara saya rasakan selepas 2 minggu mengambil set menyusu ini. Masalah kebas dan kejang tiada lagi, rambut semakin kurang gugur dan saya tidak lagi mengalami keletihan yang melampau. Lebih menggembirakan bila suami menegur, saya semakin ceria, kurang stress dan 'energetic' dalam menguruskan rutin seharian termasuk 'melayan suami'... 

Berat turun tanpa dirancang


Bonusnya pula, berat badan saya menurun 2 kg walaupun menu sarapan, makan tengahari dan makan malam saya adalah nasi. Saya tak berniat langsung menurunkan berat badan, tapi mungkin masalah sembelit yang dihadapi sejak remaja sudah tiada lagi sejak sebulan ini. Oh, sebelum terlupa... Saya juga tidak lagi gatal hidung dan bersin di waktu pagi sejak kebelakangan ini.. Alhamdulillah, set menyusu ini bukan sahaja membantu perjalanan penyusuan saya, tetapi bagi banyak lagi bonus kesihatan yang tak disangka-sangka!


Set Menyusu Premium yang saya ambil
Nak tahu lebih lanjut tentang SET MENYUSU Shaklee? Klik di sini.

Sahabat Sihat,
< ZETI HAFIZA>

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...