VIDEO : Suami stroke terpaksa bedah buka tempurung kepala dan otak kiri mati - isteri redha tapi tidak putus asa!

Sejak akhir-akhir ini makin kerap kedengaran berita kawan-kawan Kak Piz yang diserang stroke ataupun angin ahmar. Di kalangan mereka, ada yang masih muda dan baru keluarga. Nampaknya stroke ini menyerang tanpa mengira usia. Apa itu stroke?

Stroke berlaku bila salur darah yang tugasnya bawa oksigen dan nutrien ke otak tersekat atau rosak (pecah) hingga menyebabkan bekalan oksigen ke otak terhenti dan akhirnya sel otak mati. Nak tahu lebih lanjut mengenai stroke, boleh baca di sini.

Kisah suami Hafza Aien diserang stroke

Salah seorang sahabat, Hafza Aien menceritakan pengalaman sedih apabila suami tercinta diserang stroke. Bergenang-genang air mata Kak Piz bila tonton video ni :





Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.

Tanggal 28 April 2014 suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya ketika itu.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.

1 MEI 2014 : Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku. 

Jam 8 pagi, berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.

4 MEI 2014 : keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami iaitu :
  1. tidak dapat mengingat siapa diri dia dan ahli keluarga
  2. boleh mengingat tapi cepat lupa
  3. masalah pertuturan
Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar. Bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni tentang stroke ni. Apakah kesan dia selepas makan dan apakah boleh pulih dengan meminumnya.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun .saya berikan VIVIX, pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

Dapatkan Vivix dengan harga promosi hari ini.


atau



Sihat itu sunnah!

ZETI HAFIZA ZAKARIA
Call/ Whatsapp +6019 936 6681
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...