Bisnes dari rumah yang sesuai untuk orang malas tapi nak kaya

Mentang-mentanglah namanya bisnes dari rumah (BDR). Nampak macam low class dan tak de masa depan bagi sesetengah orang. Tapi bila fikir balik, memang betul lah... bisnes dari rumah ni memang sesuai untuk orang-orang yang malas dan kurang pandai je. Kenapa?

Kemalasan #1 yang paling ketara, orang yang bisnes dari rumah ni kononnya suka bergolek-golek je atas katil. Tak payah susah-susah bangun pagi, gosok office wear dan berkejaran ke pejabat nak elak punch card merah. Tak payah harung kesesakan lalulintas, cuaca panas jerebu dan stress hiruk-pikuk luar rumah.

Lebih ketara, mereka yang bisnes dari rumah ni ada kemalasan #2 iaitu malas kerja terikat dengan masa, arahan bos, malas nak kejar pangkat, malas nak terima gaji yang statik atau increment tahunan seciput, malas nak outstation sana sini dan malas terperangkap dalam mesyuarat/ bengkel membosankan.

Dan dalam carta kemalasan#3, kemalasan golongan ni adalah malas untuk bekerja memerah otak tahap gaban walaupun mereka PhD holder, mengeluarkan modal besar dari simpanan/ loan serta malas mengambil risiko buka perniagaan sendiri dengan produk/ servis sendiri.

Bisnes dari rumah yang menguntungkan



Disebalik kemalasan-kemalasan di atas tadi, kumpulan bisnes dari rumah yang saya maksudkan ni nampaknya ada banyak untung. Kalau berjumpa dengan mereka ni, macam tak percaya je mereka buat bisnes macam ni. Santai tanpa tekanan tapi menguntungkan dengan pendapatan 4, 5, 6 angka sebulan. Antara yang menarik tentang kumpulan BDR ni :

1. Mereka mulakan perniagaan TANPA MODAL besar. Tak de pun yang kena buat loan bank puluh ratus ribu untuk pulangan menguntungkan. Hanya modal tunai serendah RM65 yang ditambah modal masa dan kerajinan, harini ramai yang dah senang senang gandakan pendapatan mereka.

2. Gaya hidup mereka TIDAK SAMA seperti kebanyakan kumpulan yang sekarang di usia produktif bekerja. Rumahtangga terurus di tangan sendiri tanpa pembantu, kehidupan anak-anak lebih gembira, masa lebih banyak diluang untuk keluarga dan ada yang sempat pula bercuti ke luar negara berminggu lamanya setiap beberapa bulan.

3. Paling teruja bila lihat kumpulan BDR ni dapat mencapai KEBEBASAN KEWANGAN pada usia yang boleh dikatakan muda. Walaupun kebanyakan mereka memilih tidak amalkan gaya hidup mewah dengan kereta atau handbag berjenama, yang penting hidup lebih tenang tanpa bebanan hutang dan simpanan yang banyak.

4. Keunikan golongan yang saya ceritakan ini juga, mereka menjadi model kepada peribahasa Melayu - ikut resam padi, MAKIN TUNDUK MAKIN BERISI. Percaya atau tidak, bisnes dari rumah mengubah hidup mereka menjadi lebih hampir kepada masyarakat dan lebih penting... lebih hampir kepada Pencipta. Keuntungan wang dan material bukan lagi matlamat utama. Mereka sekarang menjadi fenomena di Malaysia untuk memberi kebaikan kepada masyarakat.

Peluang memulakan bisnes dari rumah


Jika anda ada rasa MALAS seperti yang dinyatakan di atas, ambil lah peluang untuk mulakan bisnes dari rumah supaya dapat nikmati kelebihan-kelebihan yang dinikmati oleh kumpulan BDR yang saya maksudkan tadi. Bisnes yang saya maksudkan adalah perniagaan produk kesihatan Shaklee secara sepenuh/ separuh masa yang sedang hangat di Malaysia. Berikut adalah cara-cara untuk anda mulakan bisnes ini:

1. Daftar sebagai Pengedar Bebas Shaklee yang sah dengan membayar yuran RM65 atau mengeluarkan modal lebih kurang RM630 untuk pembelian produk. Hubungi mentor Shaklee yang komited seperti saya.

2. Dapatkan bimbingan peribadi memulakan perniagaan dari saya dan mentor-mentor kumpulan secara PERCUMA dan EKSKLUSIF.

3. Mulakan perniagaan Shaklee anda serta-merta. Laburkan masa, komitmen dan buah fikiran anda secara bijak untuk pulangan yang menguntungkan.

Jangan tangguh-tangguhkan keinginan membuak anda untuk bisnes dari rumah. Bak kata omputih, FAST ACTION FAST RESULT. Hubungi saya sekarang untuk kita sama-sama ubah kehidupan ke arah lebih baik melalui bisnes ini. Insya Allah, kita jumpa di mercu kejayaan. Saksikan pengalaman Puan Dilla Jalil yang dah terjebak dengan bisnes dari rumah ni.



ZETI HAFIZA ZAKARIA

Call/ Whatsapp +6019 936 6681 
https://www.facebook.com/zeti.hafiza 
zetihafiza.zakaria@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...