Kandungan protein dalam kicap, tempeh, tauhu, taucu dan air soya.

Saya bukan orang jawa.. (Hehehe) tapi saya memang suka sangat makanan berasaskan soya seperti tempeh, tauhu dan kicap. Walaupun saya pastikan hari-hari saya makan makanan yang kaya protein, saya sebenarnya masih ambil suplemen protein untuk pastikan pengambilan protein harian mencukupi.

Hari ni saya nak kongsi anggaran kandungan protein 5 makanan berasakan soya kegemaran saya (protein dalam setiap 100g) :

1. Tempeh : 20g
2. Kicap kipas udang : 3g
3. Tauhu : 8g
4. Taucu : 10g
5. Minuman ESP Shaklee : 50g

Haaa... Agak-agak pernah tau tau berapa protein dalam makanan favourite masing-masing?

Saya dah tau, sebab saya PEDULI tentang keperluan protein. Sebab tu saya pilih ambil ESP Soy Protein Isolate Powder Shaklee sebagai makanan tambahan protein harian. Anda bagaimana?

Nak tahu lanjut tentang ESP? Hubungi saya sekarang...

ZETI HAFIZA
0199366681

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...